onsdag 1 oktober 2014

En god gärning eller ...

God kväll!
Det blev en liten tur till Stadsmissionen idag på lunchen för att kika efter en klänning till den stora Galafesten jag ska gå på den 18 oktober för att fira att kören fyller 10 år. Hittade ingen klänning men som vanligt så kom jag ut med lite annat smått och gott, saker som jag säkert inte behöver men för 20 kronor styck ser jag dem som fynd och inte att förglömma så går pengarna till välgörenhet och en god sak så egentligen har jag gjort en god gärning:)


Blev helt nostalgisk när jag hittade denna minnestallrik
över Stenvillan i Sundbyberg där min farmor jobbade 
en gång i tiden men som tyvärr revs redan 1969.
Sumpan har också en speciell plats i mitt hjärta, 
det var bl a där jag hade min första lägenhet.
Tallriken ska nog få hamna på väggen - tantvarning!


Ja, vad är detta? Ett litet fint fat. Gillade formen
och de vackra bladen på det lilla handtaget.
Kan t ex servera lite flingsalt på det.


En liten skål, där undersidan är vackrast,
vilken tur att jag vände på den :)



Här är ovansidan med fin vit kant.
Denna skall fyllas med Dregens Polly Rocks till helgen.


och sist och också minst och väldigt svår att fotografera,
en liten drake som kryper ur sitt ägg. Får återkomma
med en bild när ljuset är bättre.
Kan inte användas till något annat än till lyst!


Det är kul att blanda gammalt och nytt och att hitta lite udda saker.
Det ger ett mer personligt och levande hem.
Hoppas att jag inspirerat er till att ge er ut att leta och att göra fynd.

Må så gott!

Kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar