onsdag 6 maj 2015

Vackert glas

I Fagersta ligger något som motsvarar Stadsmissionen eller Myrorna där skänkta saker säljes och går till välgörande ändamål. Det är alltid väldigt välbesökt då de också har ett litet café och i lördags så var det till och med kö utanför innan de slog upp porten. Det gjorde mig såklart nyfiken så jag slank också in.

Hittade de finaste slipade vinglas i kristall och det passade oss alldeles utmärkt då de flesta vi har från IKEA och som jag nödköpte då vi skaffade landet för 6 år sedan nu gått i kras.




tunna och goda att dricka ur!

Fyndade också en liten vas.
Är man tokig i att plocka blommor som jag är
så kan man aldrig få nog av små vaser.
Den här hade dessutom ett "mönster" i form av en blomma i botten
som gör att man kan arrangera blommorna  och de kan få lite extra stöd.





Nu inväntar jag värmen så att blommorna slår ut
och jag kan sitta och sippa mitt vin och blicka ut
över härligheten!

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar