måndag 20 januari 2014

Formex

Hej!

Lovade er lite bilder från Formex. I år hade de lagt om tiderna för mässan så att istället för torsdag till söndag så låg den onsdag till lördag. Vet inte riktigt vad de medverkande och besökare tycker om det men det återstår att se. Öppettiden på kvällen var också kortare så det innebär att jag bara hade ett par timmar på mig att snabbt gå igenom hallarna och trendutställningen i entréhallen. Inser att jag missade en del men mitt intryck var att inget kändes speciell nytänkande eller annorlunda men visst blir man fylld av inspiration och sugen på att själv också skapa en del saker. Här kommer i allafall några pics.




En del av trendutställningen i entréhallen 
designad av Jan Rundgren med temat Day Dream.



Gick igång på dessa ljusstakar med betongfot.
Har fått "pippi" på riktigt höga golvljusstakar
och dessa måste gå att göra en variant av själv.


Här är också ett par häftiga och annorlunda ljusstakar.
Blir till att leta på loppis och second hand butiker
efter roliga och fina detaljer att sätta ihop.


Vackra dekorationsträd, vet tyvärr ej leverantör.


Roliga och superfina lampor med 
ett sirligt uttryck från Watt & Veke.


Mångas favorit - ungsformar i stengods av Stina Neander.


Vacker dukning hos min favorit Broste Copenhagen.

 Härligt stor skinnpuff och superfin träbricka som bord 
hos någon av de danska företagen minns tyvärr inte vilken.
Mycket sirliga, sparrisliknande växter är också i ropet.





Till sist PB Home, love it!

Hoppas att ni fick en liten inblick.

Kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar