söndag 5 januari 2014

Att duka till fest

Hej,

Många tillfällen till kalas och fest blir det under jul, nyår och trettondags helgerna. Att vi dessutom i vår familj har två födelsedagar att fira, dels min egen och några dagar senare min mors gör att man minst sagt är ganska mätt och belåten efter allt firande.

Har man tid och energi att duka fint till alla goda middagar så är det jättekul tycker jag och min melodi är oftast att det enkla är det vackraste. Här kommer några bilder från vårt julbord på landet och nyår i stan.

Jul


Ostruken linneduk ;)
Fina bordtabletter från Hetta (Tack! snälla E)
Gammal servis från Indiska
Fin servett och enkel servettring i form av
grankvist, grovt snöre och julgranshänge.
Kransar av lingonris med sidenband i fönstret.

Till detta några enkla hyacinter och massor av ljus.

Nyår


Återigen ostrukten duk ;)
Keramik från Zelected by Houze
Favorit glasen Essence från Iittala.
Fin servett och återigen liten servettring i
form av julgranshänge.
Till detta fina ljuslyktor och granar från
ZbH/Broste Copenhagen likaså vinkylaren som
får agera vas för några tallkvistar.
Vid fönstret de allra finaste golvljusstakarna från Röshult
som jag fick i födelsedagspresent av min familj, tusen tack!


Hela soffan full av härliga ZbH kuddar och kikar ni riktigt noga på soffbordet så ser ni
min fina julklapp som var ljuskopparna Kin från Skultuna.

Blir så lycklig av allt det vackra!

Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar