söndag 30 december 2012

Förfest

Jag har ju gjort allt för att förtränga min 50 års dag och inte vare sig haft tid eller orkat bestämma vad jag ska göra. Efter mycket velande så bestämde familjen i allafall att vi skulle gå ut och äta på min födelsedag men det var lättare sagt än gjort. Inga restauranger som jag ville gå på har öppet en söndag innan nyår. Det fick bli utgång på lördag kvällen istället och vi var på Regissörsvillan i Gamla Filmstaden, Råsunda. En litet familjärt och mysigt ställe med supergod mat och härliga viner.



Mysigt upptänt med ljuslyktor, eldkorgar och marschaller utanför.


Vackert inne.



En Pata Negra som aptitretare


Havskräftsoppa med råsauterade havskräftstjärtar
och grönsaksmosaik


Tournedous "Rossini". Oxfilé med anklever, Gotlandstryffel,
lättrökt Vêntreche-fläsk, Madeirasky och friterad Rattepotatis Bretagne
  

Frusen vit och mörk Nougatterrine på mandelsablébotten
med Åkerbärssås och Granatäppleskum
Som ni ser så var den så god att jag inte hann ta någon bild innan den var uppäten :-)


En glad och nöjd jubilar och det här var dagen innan!!
Ikväll  på dagen D gourmetmiddag hemma med familjen.

Ha det gott och tusen tack för alla gratulationer på min födelsedag.

Kärlek till er alla!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar