måndag 27 augusti 2018

Unexpected gatherings

Här kommer ett lite sent bildregn över det som fångade mitt intresse vid ett snabbt genomsvep på Formex mässan som i höst hade temat Unexpected gatherings. Det syftar bl a på oväntade möten såsom annorlunda materialmöten, gammalt möter nytt osv. Vi börjar med några av de nominerade till Formex egna Formidable pris för intressant, kvalitativ och tidstypisk design 2018.




Den alltid intressanta utställningen på entrétorget var i år
skapad av en inredare i ropet - Abigail Ahern - som
använder sig av mycket dova färger, växter , 
både äkta och fejk och just olika materialmöten.







Sängen och textilierna i den gillar jag extra mycket
och visar verkligen smakprov på höstens 
populäraste färger.


Här lite andra pryttlar som jag tyckte om.












Mina personliga favoriter
Boel & Jan
levererar alltid en så 
fin monter.




Fanns också en del för unga, nya och
oetablerade designers med 
nya spännande material, mycket
gjort genom återvinning och 
nytänkande.





och gillar man keramik som jag gör
så bara dör man en smula av Stefan Anderssons
underbara alster.



Det var allt för denna gången och
mitt högst personliga urval.

Kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar