fredag 5 januari 2018

Trettondagsafton och granen

Som traditionen bjuder så togs granen in dagen innan julafton. I år hade jag varit extra djärv och beställt den på nätet via Smålandsgran.  Jag är extremt petig när det gäller att välja gran i vanliga fall och nu hade jag alltså ingen aning om vad som skulle levereras. Jag måste säga att jag är nöjd med hur smidigt allt fungerade. Jag kunde följa granen hela vägen hem till dörren och extra plus för att den är KRAV odlad. Valde en vanlig rödgran då jag vill åt doften och så här ser den ut.






Mest gammalt pynt men nytt för i år även
 några inslag av blå kulor.

Så här på Trettondagsafton börjar den 
gå på sista versen så på söndag åker den ut.
Det är konstigt hur fort man ledsnar  på den så snart
nyår har passerat.

Önskar er en trevlig Trettonhelg
själv så ska jag besöka nyinvigda Yasuragi
men återkommer om det.

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar