onsdag 4 november 2015

Glasets magi

Många glas har jag och så här kan det se ut på köksbänken en dag när alla varit i farten. Ett urval utav våra favoriter som används flitigt.


Längst bak med guldtoppen, en konjakskupa från Skrufs glasbruk i
design av Ingegerd Råman. Älskar hennes formgivning 
och har även en del vaser i design av henne.


Iittalas Sarjaton som jag gärna vill ha fler utav.
Ett riktigt allround glas. Har även några i den grå färgen. 
Tunna och lätta och maskindisk vänliga, stort plus.



Längst fram också ett vattenglas i Iittalas serie Essence. 

Vi har en hel del glas i den serien såsom vit- och rödvinsglas 
och champagne och tröttnar aldrig på formen.


Till sist längst till vänster ett glas köpt på någon matvaruaffär
för en herrans massa år sedan men oerhört hållbara och ett glas
jag verkligen använder varje dag. När jag ser dem så här så är alla
formerna rätt vackra tillsammans tycker jag.

Kanske något kan bli en julklapp? 
Det börjar ju faktiskt redan bli dags att tänka tanken.

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar