torsdag 16 april 2015

Julmarknad

Ja, vad har nu julmarknad att göra i april? Jo, när jag gick igenom min plånbok så hittade jag en hel drös med visitkort från när jag innan jul besökte konstfacks julmarknad. Har ni inte varit där så kan jag varmt rekommendera ett besök. Det finns så många talangfulla konstnärssjälar som visar upp och säljer sina alster då. Det roliga är att du får något unikt och annorlunda om du väljer att handla något annars är det bara roligt att titta.

Maja Fredin var en utav textilkonstnärerna som var där och jag blev helt tokkär i hennes gosedjur.


Hon har valt att sy dem med tyget ut och in med synliga sömmar 
och på varje djur så är det någonstans broderat
"Det är insidan som räknas"

De är så otroligt charmiga och skapar verkligen eftertanke. Me like!

När jag googlade på Maja så hittade jag också en bild på dessa
trasmattejackor som var ett projekt som hon höll på med för något år sedan.
De är skapade av gamla gosedjur, dukar mm - och är en kommentar till de
många övergrepp som sker inom textil och djurindustrin.
Du kan läsa lite mer om Maja här


Sällan jag dyker på något som berör mig på ett speciellt sätt
men det gjorde verkligen detta. 

Ser fram emot att få se mer av Majas skapelser framöver.

Kram!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar