onsdag 31 december 2014

Födelsedag & Nyår

Tänka sig att det hade snöat natten till igår. Vilken födelsedagspresent! Tyvärr så har det nu blivit blidväder så det mesta har redan töat bort.

På morgonen uppvaktades jag med sång och paket av mina fina killar. På önskelistan stod också en tripp till Skultuna mässingsbruk och outlet butikerna i omgivningarna. Det är så mysigt att bara vara i den fina gamla bruksmiljön och att tanka lite inspiration av allt det vackra. Sen går det ju inte att sticka under stol med att det är kul att handla om man hittar något fint :)

Jag kom hem med ett par presenter till mig själv. Den ena är denna fina mistel i mässing. Det är så mysigt att ha en mistel att pussas under till julen och jag brukar köpa en varje år men i år så hade jag glömt av det. Därför passar det extra bra att nu ha införskaffat en evighetsmistel som blänker så vackert i granens sken.




Det finns också en mysig trädgårds- och antikbod i omgivningarna
och där hittade jag världens finaste begagnade mässingsljusstakar.

Jag blev nyfiken  att veta mer om dem och letade på nätet när jag kom hem och de 
visade sig heta Mariarosen. Är det någon som vet något mer om dessa så får ni gärna berätta för mig. De verkar inte finnas i produktion längre och mina är tillverkade 1981-82 efter vad jag tyda ut av stämplarna.



Nu njuter vi de sista timmarna av 2014. Vi hänger fortfarande kvar på landet så här ska lagas mat,
dukas fint, tändas marschaller och sippas Champagne. Så vill jag såklart passa på att önska er ett

Gott Nytt År!


Vi syns på det nya året.

Puss & kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar