lördag 28 december 2013

Julledighet

Hej vänner!

Ja nu har en hel vecka gått utan att jag öppnat min dator. Är detta möjligt? Jo, det funkar alldeles, alldeles utmärkt och ju längre tiden går desto skönare blir det.

Vad har jag då gjort dessa dagar. Firat jul med familjen naturligtvis men de skönaste dagarna är ju enligt min mening de som kommer efteråt. Att strosa runt i mjukiskläder och för stora raggsockor. Att se och dofta på den vackra granen, hyacinterna, amaryllis och tulpaner. Att duka fint. Att äta en massa god mat och en hel drös med julgodis och chokladaskar. Att gå en tur i skogen och plocka med sig några fina grenar. Att läsa de härliga böcker jag fått i julklapp. Att titta på en dålig gammal film på TV. Att bläddra i högen med inredningsmagasin jag inte hunnit läsa. Att göra julgodis till fåglarna. Att ägna en halv dag åt att lägga pussel. Att göra en utflykt till Skultuna för att se på all vacker mässing. Att se snön falla för att sedan regna bort igen. Det är vad jag har gjort.







Härliga dagar i ett långsamt tempo.
Hoppas att ni alla har det bra.

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar