söndag 6 oktober 2013

Utö dop i kuling

Åh, vad helgen går fort! Jag hinner liksom inte med allt jag vill göra som vanligt. I lördags var vi på min älsklings ö Utö och även fast det var 100-tjejer helg igen så var det inte därför jag var där denna gång.  Tobbe och Sara döpte sin fina förstfödde son Filip i Utö kyrka.
Blåsigt som tusan var det när vi tuffade över Mysingen men allt gick bra och vi kom lyckligt fram.

Vacker sång av Saras vän som rörde till tårar.

Faddrar och föräldrar tillsammans
med prästen och så dagens huvudperson Filip.

Dopet klart och nu visas Filip upp för församlingen.

Efterföljande lunch och fika hölls i Utö skola.

Dopklänningen som gått i arv i släkten med alla namn broderade
och ett fint foto och tavla på huvudpersonen i fråga.

Att pappa är bagare och konditor i högsta skolan
är helt klart och har man en kusin som är glutenintolerant ...

... så gör man en egen specialtårta till honom.

Fina "nya" familjen.

och jag fick låna en liten "donna" Ellinor
2,5 vecka gammal och helt underbar.
Tusen tack Tobbe och Sara för det
fina dopet och en härlig dag på Utö.

Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar