måndag 5 augusti 2013

Semester, road show och Robbie Williams

Hej alla goa!

Har ni saknat mig? Lite hoppas jag :) Jag har saknat er. Ledsen att jag inte uppdaterat på länge men jag har haft en välbehövlig semester och då behövdes även en paus från sociala medier. Dessutom så har det varit så vackert väder och mycket kul som hänt och en hel del besök på landet och då vill man ju ägna sig åt gästerna och inte hänga vid datorn. Tre veckor går i rasande fart men nu är jag tillbaka med nya tag och en hel del utmaningar i höst som jag hoppas att ni vill hänga med på. Här kommer nu en snabbuppdatering, vi börjar med första veckan. Häng med :)

Vi startade i lugnt mak med fint väder och båda sönerna som också hade semester hängde med på landet. Vi har haft 22-24 grader i vattnet så mycket bad  och båt åka har det blivit.



Fredagen var det dags att börja åka mot Göteborg och konserten med Robbie Williams.




Första stopp blev Kolswa Herrgård och orangeriet 
som är Ernst Kirchsteigers projekt i sommar.
Härliga hantverkarna Pirre och Mackan ställde glatt upp på bild.
Det hade varit avslutningsfest kvällen innan och nu var det sista 
inspelningsdagen så man fick tyvärr inte komma in, tro inte att jag inte försökte :) 


Lunchstopp i Arboga. Å ja, det blev hamburgare och kebab
på den lokala pizzerian och en räksallad till mig.


Sedan fortsatte vi mot Vänern med eftermiddagsfika och glass och 
en titt på hamnen i vackra Mariestad.



Övernattning i vackra Lidköping som verkligen överraskade oss alla.
En supertrevlig och fin stad. Hann dock inte med Rörstrands outlet 
denna gång och killarna var glada för det.
Ger mig en anledning att få besöka denna vackra stad igen.




Sonen bjöd på underbart god middag på en italiensk restaurang.
Det blev Gös, oxfilé och jag fick en härlig kräftpasta.

Lördag och fortsatt färd mot Göteborg och efter dagar med regn på Västkusten så sken solen från klarblå himmel och dagen var het och pulsen hög på stan. 
Vi mötte upp min kära vän C som också skulle hänga med på konserten.



Efter en god lunch och hel del strosande på stan och besök i inredningsaffärer 
blev det en drink och middag och så var det äntligen dags för Robbie Williams.





Med en publik på 61 449 gungade hela arenan och
som avslutningsnummer - Angels



Ett minne för livet att bevara i hjärtat.

Hoppas att ni också haft sköna dagar och fina upplevelser
att blicka tillbaka på när sommaren är över.

Nu dags att sova, många kramar och natti!

1 kommentar:

  1. Vilken härlig semester! Ha det riktigt bra här hemma nu också! Kram

    SvaraRadera