tisdag 29 november 2016

Julens önskningar

Ja, nu börjar det dra ihop sig till jul igen och några funderingar och önskningar finns det allt inför denna högtid i år också.


Då jag faktiskt tror att det kommer att bli en riktig vargavinter 
så skulle denna halvhöga varmfodrade stövel av 
märket Canda Snow Toronto vara helt underbar
 att ta på sig under snörika  hundpromenader. 
Finns på Scorett. Storlek 38 brukar passa.




Snygga väskor kan man inte få för många av men mina ser mest 
skamfilade ut för tillfället. Denna hoppas jag även
 kunna rymma min laptop om det behövs.
 Fin från Åhléns eget varumärke Wera,
svart i skinn och mocka Nr. 88945178.


Koppar är fortfarande så fint i vårt kök och Kubus lilla skål
i koppar för nötter, godis eller en liten blomma
skulle göra sig så bra på köksbordet.
Finns bl a på RoyalDesign.


För att organisera mina mest använda halsdukar nu 
under vintern passar en Scarfsgalge från Åhléns bra.


Har länge drömt om en Tokyo ljuslykta/vas i design av 
Carina Seth Andersson från Skrufs glasbruk
finns bl a på Rum21.



Ljusstakar från Svenskt tenn är ju riktiga samlarobjekt
Förra julen fick jag den vackra Flow som jag njuter av varje dag.
Ljusstaken tenn sten med den vackra aventurin stenen i grönt 
skulle också hitta sin plats här hemma, vet precis var.



Sköna Hems web kurs - Lär dig att lyckas med ditt färgval -
som hittas här
Anger man rabattkod Julstämning
så får man den dessutom till ett bättre pris.

Kanske kan få mig att äntligen bestämma färg
till sovrummet :)


Magasinet Residence har återigen tagit fram fler ex av
sitt bookazine - My Residence som jag gärna skulle 
vilja läsa - kan beställas här

Jag skulle gärna också tänka mig en prenumeration
på Recidence Magazine - hittas här


Ja detta var mina önskningar - inser att de flesta utav dem är
i dyraste laget - men önska kan man alltid.

Som vanligt så önskar jag mig mest utav allt en skön julhelg
med mina nära och kära.

Ta hand om varandra!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar