söndag 4 oktober 2015

Smakrike, Holgersdotter och DIY

Hallå där!
Åh vilken underbar helg jag haft. Det finns inget bättre än en vacker höstdag om ni frågar mig. Lugnet den här årstiden är så rogivande när allt i naturen går till vila. I Västmanland hade hösten kommit en bit längre på väg, träden var redan mycket gulare och rödare och en del redan helt avlövade.

I somras var vi ju på Gotland och sen dess så har jag haft ett DIY projekt som legat och grott sedan jag på bl a Smakrike krog & logi såg Margareta Holgerdotters fina och unika armaturer.





Som ni ser så är de fantastiska.
Jag tycker att de utstrålar en sådan värme och
det var det jag var ute efter idag när jag själv
försökte mig på ett blygsamt försök.








Jag har klätt in en rund lampstomme som jag för
några år sedan tiggde till mig av en man på återvinningsstationen.
Det stickade höljet är en rundstickad halsduk från Indiska 
som jag dragit ihop med brunt papperssnöre och sedan dekorerat 
med fjädrar som jag köpte i en bekants butik på Gotland i somras. 

Nu ska jag bara finna en plats för den.

Önskar er en underbar fortsättning på oktober.

Kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar