torsdag 4 juni 2015

Milano

Har ni det bra? Äntligen så fick vi lite sol och något varmare väder, bådar gott inför Nationaldagen på lördag, fast de pratar ju faktiskt om åskväder då. Vi ska inte göra något särskilt till helgen. Jag är bara så nyfiken att åka till landet och se vad som hänt de senaste veckorna när jag inte varit där.

Jag har försökt sortera alla de minnen och bilder från de resor jag gjort den senaste tiden så här kommer till att börja med en liten bildkavalkad över det jag hann se av Milano stad. Vi hade inte så mycket tid då den mesta tillbringades på Världsutställningen men en glimt fick jag som gav mersmak.






Vi startade i en pop-up butik och utställning som IKEA hade där
de bl a visade Ilse Crawfords kommande kollektion - så snygg!
Sen vidare till det härliga området Alzaia Naviglio Grande där vi åt middag.
.



Efter några dagar på utställningen hann vi också med 
en titt i katedralen Duomo, mycket mäktig och vacker
 med en lätt hysteri och trängsel innan man kom in.




Milano är en stor stad och vi hann som sagt bara med en liten
glimt men jag åker gärna tillbaka när den stora möbelmässan är.

Kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar