torsdag 18 september 2014

Den svarta måndagen

Jag har ju tidigare antytt att sommaren inte bara varit fantastisk utan jag använde faktiskt ett så stort ord som ohygglig i mitt första inlägg efter semestern. Jag tror inte att det undgått någon att vi de  första dagarna i augusti drabbades av den största skogsbranden i Sverige i modern tid och att den i 11 dagar var helt utom kontroll.  Själv så hade jag just åkt hem från landet men dagarna innan så hade vi så smått börjat känna röklukten tillta och under vår resa hem så låg rökridåerna täta på ett mycket obehagligt sätt.  Den första arbetsdagen kom  det som jag kallar för Den svarta måndagen och då gick det med en faslig fart. I takt med värmerekorden härjade ett eldmonster som gjorde att brandområdet tredubblades på bara några timmar och ingen visste hur det skulle sluta. Jag hatade värmen och det vackra vädret och önskade inget annat än regn, men inget regn kom. Däremot så kom äntligen hjälpen i form av fyra fantastiska flygare från Italien och Frankrike som så småningom äntligen kunde vattenbomba.
Vi kan bara säga tusen, tusen tack till alla därute som kämpat för våra liv, vår mark och våra hem. 









Må det aldrig hända igen.

Kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar