tisdag 26 januari 2021

Trendkänslig - säkert!

Som ni kanske märkt så har jag snöat in på trädgård numera och framförallt läser jag nu allt om vackra snittblommor och att odla dessa. Har alltid älskat att ta in buketter såväl från dikeskanten som trädgård, gärna en mix av vilt och odlat. Det kan också vara kvistar med vacker form, fina hängen, bär eller vacker blomning. Är också väldigt förtjust i olika sorters gräs och vass.

De kontraster som skapas av det sirliga mot det lite mer ruffa formerna blir bäst som i all inredning. Det jag kikar på mest nu och som jag har och är på väg att beställa är luktärtor och dahlior vilket också visar sig vara supertrendiga just nu. Vet inte men jag har väl som alla andra påverkats av alla vackra bilder av dessa buketter på sociala medier.  Detta gör ju också att mycket redan nu i januari är slutsålt. Ja vi är ett gäng därute som drömmer för fullt nu kan konstateras 😃

Jag provade båda sorterna i liten skala i somras och blev helt biten av dessa skönheter. Framförallt luktärtorna som levererade något helt otroligt ju mer man plockade. Dahliorna blev tyvärr bl a föremål för mumsande tvestjärtar men skall vara mer uppmärksam på dessa i år.

Här ett urval av de dahlior jag funderar över att köpa in just nu.






Samtliga bilder från
Magnolia café och trädgård


Ja som ni ser en salig blandning
 men en härlig sådan.

Kram!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar