tisdag 14 april 2015

Att göra om med små medel

Hej i stugorna!

Jag har ju varit helt inne på att vårt sovrum ska gå i blått men fick häromdagen för mig att göra en liten rockad och ändra om lite bland alla tusen kuddar som jag bland annat har i soffan och sängen. Resultatet blev att det blåa åkte ut och det rosa gjorde sitt inträde i sovrummet istället.




En liten nasse kan ha med saken att göra :)





Påskriset fick ta plats i fönstret. Ja, jag har det fortfarande kvar.
Tycker att äggen och fjädrarna är så vackra. 
Jag köpte dem när jag var till Alingsås och den fina butiken
Balders Hage.


Som ni ser - kuddar finns det gott om!


Måste också visa er en bild på mitt vackra fårskinn
inköpt i Tällberg i Dalarna i somras men det kommer från en 
Gotlandsgård i Halls Huk.
Olika nyanser av grått från det mörkaste till silver
 med bruna korkskruvsaktiga toppar.
vackert! och stort och mjukt så att man kan använda det som en pläd.

Vad jag ville komma till är att man kan få ett helt nytt uttryck i
ett rum bara genom att ändra om bland de saker man har och jag
använder mig ofta av framförallt textilier för att skapa förändring efter
 humör och framförallt årstid. Fick två "nya" rum bara genom att plocka
bort och flytta om lite bland kuddar, plädar och skinn.

Puss & kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar