söndag 21 december 2014

Smygstart

I år har jag smygstartat julen.  Jag vet att alla har olika traditioner och tankar kring när man tar in och klär granen men hos oss tas den in dagen före julafton och kläs då. I år så kommer jag att jobba alla dagar fram till själva julafton så därför kände jag att jag behövde smyga igång idag. Julen firas även i år på landet och i fredags åkte jag upp för att förbereda så innan jag var tvungen att åka tillbaka till stan idag så åkte pyntet fram och granen in.



Det är inte helt lätt att hitta en gran i Fagersta om man inte vill gå ut och ta en i skogen 
men till sist så hittade vi en i den fina Lövparkens trädgård 
vid hembygdsgården i Västanfors.

Ska bli så mysigt att komma upp på tisdag och mötas av grandoften.


Hoppas att ni haft en skön helg i det vackra vädret.
Nu håller i allafall jag tummarna så här dan före dan före dan
för att vi får snö lagom till jul.

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar