måndag 2 december 2013

Att duka till fest

Vi har så många tillfällen till kalas i vår släkt så här i jul, nyår och trettondagsaftons tider. Förutom de nyss nämnda så fyller både jag och min mor år med bara några dagars mellanrum så tillslut kan det nästan bli lite för mycket av det goda.  Roligt är det i allafall att pynta och duka till fest. Ett vackert dukat bord är en stor del av njutningen vid en måltid tycker jag. Så här såg det ut på julafton hos oss. Jag ville hålla det väldigt enkelt. Det blev alltså en ostruken linneduk :) Fina bordstabletter av märket Hetta som jag fått av min goda vän och tillika designer E, tack! Fina servetter och som servettring en enkel grankvist med ett grövre snöre och en liten julkula. Några enkla hyacinter och en massa levande ljus.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar